2021 -05- 13 Kauhaneva Pohjankangas ja Katikankanjoni kevään kuumin päivä

Lauhansarven Hukala mökissä aika kului nopsasti, istuttiin terassilla nauttien lämpimästä iltapäivästä. Lämmitettiin pikkuruinen sauna ja saunottiin makeasti. Yö nukuttiin sikeästi.

Aamulla aamiainen, eväiden teko ja tavaroiden pakkaaminen autoon. Mökkiin olimme maksaneet siivouksen, ettei kallista retkeilyaikaa tuhraudu siivoiluun. Tämän päivän pää kohde on Kauhaneva-Pohjankangas.

Matkalla päätimme piipahtaa Lauhavuoren kansallispuiston Spitaalijärvellä katselemassa maisemaa ja ottamassa muutamia kuvia. Väkeä oli paljon täälläkin jo aamutuimaan liikenteessä, mutta hyvin mahduttiin sekaan.

Jatkoimme matkaa Salomaan parkkipaikalle Kauhanevalle.Autoja oli parkkipaikka piukassa, mutta onneksi yksi kolo löytyi meidänkin autolle. Lämpöä piisasi sillä tänä päivänä saavutettiin kevään lämpöennätys +27astetta. Me pakattiin reput selkään ja lähdettiin urheasti talsimaan.
Valokuvia Kauhanevalta voit katsoa tästä
Lämmintä oli ja edelleenkin meillä on vain pienet pullot johon saimme juomavettä mukaan. Kahvi keitettiinkin suovedestä, annettiin kiehua 10 minuuttia, ettei tule pöpöjä.

Ihmisiä oli älyttömän paljon liikkeellä ja pitkoksilla sai väistellä pöpelikköön vähän väliä ja oli oltava kiireinen että löysi jalan alle tukevamman mättään ohittamista varten. Kahvin jälkeen lähdettiin pikkuhiljaa palailemaan takaisin parkkipaikkaa kohti, ettei sisaren reumajalat sano sopimusta irti.

Kun päästiin autolle, olo oli niin hyvä, että päätimme kotimatkalla vielä piipahtaa katsomassa Katikan- kanjonia.
Katikankanjonin kuvia voit katsella tästä linkistä.

Katikankanjonille oli rakennettu portaita ja opasteita ja puron varsilla näkyi syvät polut.
Tuntui siltä että, kanjonin taika oli hävinnyt, onneksi olemme käyneet paikalla jo kauan ennen suuria yleisöryntäyksiä.
Kuvailimme jonkin aikaa, ja sitten vain istuimme pitkään puron reunalla, kuunnellen lintujen laulua ja hiljaisuutta. Ihana meditatiivinen tuokio.
Aikamme istuttuamme lähdimme kipuamaan laavulle evästelemään ja syötyämme jatkoimme autolle.

Kiitollisena, väsyneinä, ja hyvillä mielin köröttelimme kotiin