2017 Syyskuu Iso-syötteen syyslomaa siskosten kesken

Syysretkelle karkasimme äidin asioiden painaessa mieltä.
Hetkinen pois huolehtimasta tekee hyvää.
Eilen kokopäiväreissu äidin kanssa geriatrille seinäjoelle.. tulokset tulevat aikanaan sitten. Itsellä ollut järkyttävä yskä jo kolmisen viikkoa, mutta hain apteekista hyvän lääkkeen ja uskon että se puree tähän köhään.
22.09.2017 Asta ja Leila hurauttivat pihaan klo 07:00. Tungettiin minunkin laukut autoon, joka on täynnä. Huristettiin Vöyrin kautta kohti Oulua. Limingalla kaffi ja pissapaussi ja meinattiin saada sydäri kun naisten vessan ovesta tormasi mies, säikähdys oli molemmin puolinen. Seuraava etappi on Pudasjärven S-market josta haemme ruoka ja juomatarvikkeet. Ruska on parantunut koko ajan Oulusta alkaen ja Pudasjärvellä on jo todellahienoa. Löydettiin oikea osoite ja porttikoodit ja ovikoodit meni oikein ja eikun tavaraa tupahan ja asumaan.
Tehtiin pieni jalottelulenkki päivän istumisen vastapainoksi.

Lauantai aamuna aamupalat,  eväiden teko, vaattetta päälle ja reppuun ja sitten ajettiin Lauttalammen parkkikselle. Lähdettiin tallustelemaan kohti Kellarilammen laavua jossa paistettiin makkarat ja keitettiin kaffeet. Väkeä oli runsaasti liikkeellä.
Pyöräilijät säikäyttelivät todella, kun toisilla on tapana ajaa tuhatta ja sataa aivan kun ketään muita ei olis maailmassa.. siinä meinas kyykkivä kuvaaja jäädä koneeseen muutaman kerran.

Sunnuntaina heräsin jo viiden aikaan, mutta nukahdin uudelleen onneksi. Kahdeksalta sitten ylös ja taas aamupalat, eväät, vaatteet jne. Seuraava kohde on Annintupa ja -koski. Pilvinen päivä, mutta mukava kävelysää.

Paluumatkalla päätimme että käydään tullessa Iso-syötteen huipulla katsomassa miltä siellä näyttää.

Kierrettiin innokkaina pitkä lenkki, utua ja upeata ruskaa karussa komeassa maisemassa. Päätettiin huomenna tehdä kokopäivä retki tähän kohteeseen.

Maanantai aamun valjettua ei muuta kun tuumasta toimeen aamupalat, pakkailut, eväät jne. Sumua näyttää olevan runsaasti, mutta kuvataan sitten sumua.

Näitä mielikuvituksellisia puita en lakkaa koskaan ihailemasta, on ne kuin taideteoksia.

Hieno reissu ja koko päivä saatiin kulutettua kun kierreltiin suuntaan ja toiseen ja välillä syötiin eväitä ja istuskeltiin kannon nokassa.

Tiistai päivä käytiin ensin kaupassa ja pikku syötekylää ihailemassa, sitten tehtiin eväät ja ajeltiin Pärjänjokivarteen kuvaamaan ja Petäjäskosken tulipaikalle kaffen keittoon ja makkaranpaistoon.
Tullessa kuvattiin vielä tienvarren koskeakin jonkin aikaa.

Keskiviikkopäivänä pidettiin retkeilystä vapaa päivä. Pestiin pyykkiä ja paistettiin kodassa lättyjä ja fymmäiltiin muuta mukavaa. Kävin pienen lenkin kävelemässä mökin ympäristössä iltapäivällä.

Torstain retki tehtiin Kovalammin myllykoskelle. kovasti oli kiveräinen ja jyrkkä tie, mutta perille päästiin..  Todella kiehtova ja kivoja kuvauskohteita sisältävä paikka, oli vain kovin sumuista ja pilvistä. Silti koko päivä viihdyttiin kun välillä tehtiin tulet laavulle ja keiteltiin kaffeet ja paistettiin makkarat .

Perjantaina käveltiin Kellarilammille keittelemään päiväkaffetta ja syömään eväitä. Kuvailtiin ympäristössä jonkin aikaa ja lähdettiin ajelemaan mökille.

Näihin tunnelmiin .. Lauantaina kamppeet autoon ja ajelua kohti kotia.