Loman loppuaika, retkiä tuntureilla ja muutama päivä Rovaniemellä.

Kiilopäälle tulimme Torstaina iltapäivällä ja pois lähdimme Sunnuntaina aamulla.
Kanerva oli aivan upeassa kukassa jokapuolella tunturin rinteitä.
Lauantaina retkeilimme , Ahopäiden suuntaan jossa haahuilimme pitkät pätkät omilla teillämme, keiteltiin kahvia ja paistettiin makkarat Kunzin keittimellä. Pötköteltiin tunturin rinteellä auringosta ja hiljaisuudesta nauttien. Pois tallusteltiin merkattua reittiä.. olikohan poropolku nimeltään.
Kissan vai harakankellot kukassa

Koirat varjossa, jottei tuu läkähdys, kun on aika lämmin paikka tämä.
Isäntä pötköttelöö ja kaffe porisee Kuzin eräkeittimen liekillä.

Ja matkaan ....
Hienon vihreää sammalta.
Mulla oli Tokko ja Dorri hihnassa, niin valokuvat jäi näihin muutamaan otokseen...
Kun palasimme autolle, siellä oli suunnistukset parhaassa vauhdissa, seurailtiin juoksijoita auton ikkunasta samalla kun valmistettiin päivällistä.

Sunnuntaina ennen kymmentä olimme jo matkalla kohti Rovaniemeä.
Pari kuvaa lounastaukopaikastamme, jossa huomasimme että kaasupullo on taas tyhjä! Ilmeisesti vuotanut taivaan tuuliin. Seuraavalta huoltikselta haettava uusi, jottei jääkaappi sula.

Iltapäivällä noin kolmen aikaan saavuimme Rovaniemelle, jossa sataa ropisteli oikein iloisesti. Synttärisankarin mökillä vietimme lämpimät ja ikimuistoiset hetket, saunoen, syöden ja puhellen. Lämmin kiitoshali hänelle.
Tiistaina illansuussa lähdimme huristelemaan kohti Pohjanmaata ja kotia, jossa olimme illalla 22:30
Ihana reissu kaikenkaikkiaan ja jalkakin kesti tuntureilla kiipeilemisen päivärepun kanssa, eli kyllä se siitä pikkuhiljaa entiselleen palaa.

Matkan aikana punoin Oili-kaulaketjun ja ranneketjun hopeasta, sekä piiitkän pätkän piinaketjua...

1. Mukava matkakertomus, sää on suosinut teitä. Koirat näyttivät nauttivan uusista maisemista ja hajuista.

2. Manteli; Kiitos, sää suosi yllättävän hyvin, pääsimme melkein aina karkuun ukkosmyrskyjen tieltä :) Koirat nauttivat todella! Koko lauma koossa, ja yhteistä tekemistä, mikäs sen mukavampaa, niin lauman kaksijalkaisille, kun nelijalkaisillekin:)

3. Tuo on oikeata lomanviettoa. Kissankello kasvaa pohjoisessa lyhyen varren päässä, mitä ylemmäs menee, sitä lyhyemmässä. Varangin niemimaalla Norjassa kuvasin kesällä kissankelloja, jotka makasivat maassa noin sentin varressa...

4. Kiva reissu teillä:)
    Väittäisin kissankelloiksi kuvassa olleita kukkasia... "Kellon" muoto on muistaakseni hiukan erilainen kyseisissä kukissa, kissankellossa kantaosa on pyöreämpi ja harakankellossa taas suippomaisempi.